Na opačné straně se nacházely samotky pro muže. Maličké místnosti neměly okna a „větrat“ bylo možné pouze malým otvorem ve stropě. V roce 1945 byly v těchto celách umístěny dvě, tři nebo více osob. Přeživší vězni vyprávějí o tragédiích, které se odehrávaly v těchto stísněných celách, o vězních, kteří se navzájem škrtili, byli na pokraji šílenství, stávali se z nich „musulmani“*.

" />Na opačné straně se nacházely samotky pro muže. Maličké místnosti neměly okna a „větrat“ bylo možné pouze malým otvorem ve stropě. V roce 1945 byly v těchto celách umístěny dvě, tři nebo více osob. Přeživší vězni vyprávějí o tragédiích, které se odehrávaly v těchto stísněných celách, o vězních, kteří se navzájem škrtili, byli na pokraji šílenství, stávali se z nich „musulmani“*.

" />

IV. dvůr: Samotky

Na opačné straně se nacházely samotky pro muže. Maličké místnosti neměly okna a „větrat“ bylo možné pouze malým otvorem ve stropě. V roce 1945 byly v těchto celách umístěny dvě, tři nebo více osob. Přeživší vězni vyprávějí o tragédiích, které se odehrávaly v těchto stísněných celách, o vězních, kteří se navzájem škrtili, byli na pokraji šílenství, stávali se z nich „musulmani“*.

Dnes je v jedné z chodeb, v níž se nacházely samotky, umístěna malá expozice s informačními materiály a fotografiemi, které podávají svědectví o době, kdy Malá pevnost sloužila jako internační tábor pro Němce v letech 1945 až 1948.

*) Ve Třetí říši se pojem musulman stal označením pro vězně, jehož tělo bylo tak vyhublé, že připomínalo kostru. Člověk, který se dostal do stadia „musulmana“, neměl šanci na přežití.

zpět ke všem stanovištím prohlídky